星期五, 八月 31, 2007

forever young

华联提了一大包东西出来,在出口一位20出头的小姑娘望着我的袋子,说:“小朋友,可以凭消费小票到这里来换购。”我一听这话,都楞了,姥姥的。我生气地说:“小朋友?你多大啊?叫我小朋友!?”小姑娘无辜的眼睛困惑地看着我,不知她到底说错了什么?

回过头想想,自己生气是因为不自信,小朋友=不成熟,不成功、没有能力,幼稚?不见得吧。那很有可能是小姑娘的一句话,揭开了我年纪不小一事无成的伤疤,看来自己患了很严重的中老年不成功人士时间恐惧综合症。

何如?继续努力吧。

其实这轮不到我生气,最生气的是老婆,她最怕我俩的生长趋势呈反波,她害怕20年后我们一家三口出门,别人热情地打招呼:“哟,你好幸福哟!带着大仔二仔出来散步。”

我要永远年经。努力中。



这首歌是Bob Dylan的 forever young

May God bless and keep you always,
May your wishes all come true,

May you always do for others
And let others do for you.
May you build a ladder to the stars
And climb on every rung,
May you stay forever young,
Forever young, forever young,
May you stay forever young.

May you grow up to be righteous,
May you grow up to be true,
May you always know the truth
And see the lights surrounding you.
May you always be courageous,
Stand upright and be strong,
May you stay forever young,
Forever young, forever young,
May you stay forever young.

May your hands always be busy,
May your feet always be swift,
May you have a strong foundation
When the winds of changes shift.
May your heart always be joyful,
May your song always be sung,
May you stay forever young,
Forever young, forever young,
May you stay forever young.

没有评论: